Friday, November 12, 2010

Makanan Burung Walit




MEDIA PEMBIAKAN SERANGGA/ INSECT GROWTH PROMOTER

MEDIA PEMBIAKAN SERANGGA diperbuat 100% daripada bahan semulajadi, ia dapat membiak serangga dan mengawal populasi, ianya selamat kepada manusia dan persekitaran. Media tersebut berguna sebagai untuk pembiakan Diptera Ordo, Drosophila Family, Drosophila Genus dan D. Melanogaster . serangga yang dibiakkan ini dari jenis yang bersifat lembut,kecil dan berterbangan. kandungan protin pada serangga ini ialah 60%, ini akan dapat meningkatkan populasi burung dan produktiviti sarang yang dihasilkan seterusnya akan meningkatkan kualiti berat sarang burung. Media ini amat berguna pada musim kemarau (sumber makanan sedikit), ia juga dapat meningkatkan kualiti dengan lebih baik walau pada musim hujan. Serangga yang terhasil daripada media ini sangat berguna terutamanya dapat memberikan makanan secara berterusan dan makanan tambahan untuk burung yang menginap di rumah walit anda juga dapat menarik minat burung walit lain untuk bersarang di rumah walit anda.


INSECT GROWTH PROMOTER made of 100% natural raw material, it can grow insects and control population, safe for human and environment. INSECT GROWTH PROMOTER is Eco-Friendly, it is use to grow insect from Diptera Ordo, Drosophila Family D. melanogaster and Drosophila Genus. These insects are soft, small and flying. Protein content of these insect is about 60%, this will increase swiftlet population and productivity, increase the weight and quality of birds nest. Beside being very useful in the dry season, the INSECT GROWTH PROMOTER can also increase the productivity in the rainy season. The insects which come from this powder are more useful. INSECT GROWTH PROMOTER to provide insects continuously as an extra feeding for our swiftlets and to attract the other swiftlet to come in, stay,and build nests in our birds house.

Cara penggunaan:

1. Masukkan serbuk insect growth promoter ke dalam bekas plastik dengan diameter 30cm atau lebih, boleh juga menggunakan baldi/ bekas cat/ talam dll dengan nisbah 1:4 atau campur dengan air sehingga ia menjadi sedikit likat.
2. Tutup campuran tadi dengan kawat saiz ½ inch bagi mengelakkan cicak, lipas dan pemangsa lain.
3. Campuran hendaklah diperhatikan sekurang-kurangnya 3 minggu sekali bagi melihat kondisi samaada kering, jika ya, perlu ditambah air kedalam media tersebut
4. Kalau boleh campuran dalam bekas tersebut diletakkan dikawasan yang mana sekelilinggnya mengandungi air bagi mengelakkan semut merosakkan proses pembiakan serangga makanan walit.
5. Untuk hasil yang lebih baik. Gunakan air mineral atau air yang telah dimasak. (mengurangkan bau masam yang tidak disukai oleh burung walit)

untuk pertanyaan.. boleh berhubung dengan: ben 019-2606185/ din 012-6190105

Harga RM60 sahaja utk 2 kilo..

No comments:

Post a Comment